growingbelly

Stressad

Publicerad 2010-05-12 23:03:35 i Mjölkstockning

170 långa sega dagar kvar… Suck…

Idag har jag känt mig lite nere och ganska irriterad över att det aldrig händer något. Och då menar jag att jag har gått 16 långa veckor som gravid och funderat en massa om allt som händer i kroppen och kommer att hända. Det som gör mig nere är att jag på 16 veckor har haft någon vecka med illamående, värk i magen till och från och ont på ett speciellt ställe i ena bröstet ( som jag kände på i vecka och upptäckte en stor hård klump, klumpiga bröst har jag men denna klump är större och hårdare) så jag började misstänka att jag har mjölkstockning och efter lite läsande på nätet började jag flera gånger om dagen massera utifrån bröstet och inåt. Nu gör det inte ont längre.

Det är bara så tråkigt att det aldrig händer någonting. Magen växer aldrig, det ändå som hänt är att jag blivit bredare på sidorna vilket jag är väldigt missnöjd med, men det ska väl bli så. Inom 5 veckor kanske jag känner dom första ”rörelserna” som tydligen ska kännas som fjärilar i magen. Jag kommer säkert bli jätte glad när jag känner det men nu känns det bara så meningslöst. Flera veckor kvar till att bara känna lite fladder. Och ännu fler veckor tills något mer sparkliknande känns.

Suck. Jag kanske är udda men jag känner så. Jag får försöka fundera mindre.

 

Stressad som bara den är jag också jag tror att det gör mycket att jag är negativ om allt. Mitt studerande tar slut nu och jag har inte hittat något annat att göra än. Det är antingen studera eller söka jobb. Jag har aldrig varit en typ som gillar att läsa och lära ur en bok men å andra sidan vill jag inte jobba heller. Dels finns det inte många jobb att söka och dels måste jag tänka på att inte ta ett för hårt jobb för graviditeten. Studera skulle jag kunna göra, jag tycker inte det är roligt och jag har inte något intresse av något men det blir pengar i slutet av månaden. Nu har jag studerat på distans och jag antar att jag får söka distansutbildning nu också dels för att det är i min takt. Jag får läsa på om vad det finns för distansutbildningar i stan. Jobb eller studerande… Många funderingar.

Det som nu tar väldigt många timmars tänkande varje dag är dels pengafrågan vad jag ska göra och att jag vill hitta något så snabbt som möjligt och dels att jag och ”J” kommit fram till att vi ska flytta. Det är väl ett lyxproblem att vi bor för stort. Men nu när jag inte studerar blir det betydligt mindre pengar och då när det kommer ett barn så finns det inte en chans att vi kommer klara det. Så vi har börjat titta på lägenheter lite närmre stan. 2 lägenheter har vi hittat som vi gillade och vi lämnade intresseanmälan. Vi blev nekad den ena och blev erbjudna visning på den andra. Men på varje lägenhet är det 5 som kan få den. Och då räknar dom den sökandes poäng och vi har inte mycket så jag är rädd att vi aldrig kommer att hitta något. Men på söndag ska vi titta på lägenheten, vi är väl lite desperata (inte ”J” utan jag är väl desperat) så vi har redan tackat ja till lägenheten om vi blir erbjudna att skriva kontrakt. Man kan ändra sig om man vill också. Men på måndag eller tisdag så får vi reda på om vi får den eller ej. Jag vill verkligen ha lägenheten men jag är rädd för att vi inte kommer få den. Det är så stressande att bara vänta och vänta. Får vi den inte söker vi vidare men då blir det akut (om vi inte får denna) för då blir inte inflyttningen förrän den första i nionde. Månad tio kommer barnet. Så jag känner det att inflyttningen måste vara första i åttonde. Jag är så jäkla nervös och det gör mig både väldigt nere och arg och ledsen. Jag har väldig panik att vi inte ska hitta något.                                 ”J” ser lättare på det att ”äh det ordnar sig på något sätt” (det är kanske det bästa så som han tänker) men jag är stressad som bara den. Jag vet att vi inte kommer klara ekonomin nu utan mitt studiebidrag. Det skulle vara så underbart om vi fick lägenheten så jag går och håller tummarna nu. Troende är jag inte men jag sluter ofta ögonen och verkligen önskar att vi ska få den och frågar om hjälp och säger ”snälla” till någon/något, vad vet jag inte, jag kanske håller på att bli knäpp som försöker vända mig till något annat men i krissituationer brukar jag göra så, varför vet jag inte. Kanske hjälper det, kanske inte.

Om jag är knäpp eller inte är väl en bedömnings fråga…

Skönt att få lätta hjärtat. Det blev några rader.

Nu tänkte jag lägga mig och se på tv ett tag innan jag somnar… Det börjar blixtra och åska nu.

Kommentarer

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-05-13 07:51:32

Hej där!

Nu låter jag säkert jättepräktig, men varför vill du inte göra nåt? (Arbeta/studera) För pengar vill du väl ha ändå? :) Och det ena ger ju det andra...

Förstår att det kan vara lite svårt att ta vilket jobb som helst nu när du är gravid + att säkert ingen vill anställa dig nu heller eftersom du ändå snart kommer vara ledig, men kanske att du kan läsa in nån kortare kurs så du är klar före barnet kommer? Sen får du en jäkligt låg föräldrapenning också om du inte har några inkomster från början som dom kan räkna på...då får du bara absolut lägsta existensminimum...

Fast jag tror iofs inte jag får så mycket mer denna gång jag heller eftersom jag gått på Kommunalt vårdnadsbidrag nu det sista året, så jag vet inte riktigt hur dom kommer räkna? Well well, det ger sig väl. David jobbar ju och jag jobbar ju extra jag med (vilket jag kommer fortsätta med även med 2 barn), så det kommer säkert lösa sig! :)



Lycka till med bostadsletandet och med magen! :) Och hoppas du inte tycker jag är taskig mot dig nu, utan jag vill bara att du ska komma igång lite för din egen skull. Tror det skulle göra underverk för allt grubblande och ev deppighet! :)

kram

Postat av: sandra

Publicerad 2010-05-13 11:50:19

Hallå!

Jag är väl i grund och botten lat, det är väl den första anledningen. Jag gjorde denna utbildning nu bara för pengarnas skull eftersom jag har noll intresse för att arbeta inom vården och det blev ju som det blev också. Fick inte godkänt på någon av kurserna utan på gränsen och då blev det ig. Och eftersom jag studerade på distans fick jag köpa böckerna själv och det blev 4 böcker för ca 400 kr/st. Sedan sitta och läsa flera timmar om dagen något som är extremt ointressant jag som har så svårt att få in saker i huvudet gjorde det inte roligare. Då känns det inte så lockande att börja en ny kurs där jag har noll intresse. Sedan kan jag välja att läsa småkurser på distans via komvux tex matte, samhällskunskap och sådant men det är inte lockande det heller, fanns ingen kurs som jag kan tänka mig och då att läsa 6 kurser på heltid och betala för böcker och så får man ändå så pass lite i studiebidrag känns inte lockande. Jag kan ju också välja att läsa någon kurs efter sommaren på folkhögskola men jag har alltid ogillat att sitta i ett rum med andra och studera det är mkt prat jag får migrän, och det största problemet är min "res" mage. Sedan finns det jobb att välja på och det är som du säger och så kan jag inte komma på någonting jag vill jobba med och det enda jag kommer på som jag kan söka är städjobb och jobba extra på hemtjänsten och inget av det lockar mig.

Men något av det måste jag göra så jag tror det blir en ny distansutbildning då jag är väldigt hemmakär alltid när jag studerat eller praktiserat har jag jämt blivit deprimerad och jag finner ingen mening med livet då man är hemmifrån hela dagen och sedan inte hinner göra det man vill hemma. Så då utsätter jag mig helst inte för det igen. Jag trivs väldigt bra hemma.

Okej, men det kanske blir samma som du fick då?

Det löser sig säkert:)

Tack:) Nej inte alls du vill ju bara väl. Någonting ska jag ordna inom kort.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela