growingbelly

Glädje & irritation

Publicerad 2014-04-02 20:22:17 i Allmänt

Köpte nya byxor idag en storlek mindre och dom satt bra. Det var många år sedan jag hade denna storlek.
Så nu har jag gått ner en storlek på underkroppen, och det känns så skönt!
 
Kunde inte låta bli att köpa en våg. Jag är så extremt nyfiken på hur många kilon jag gått ner.
Chansade på 6  kg, tänkte att jag tränat i 6 veckor och att det syns så tydligt på kroppen, så en 6 kg kunde jag väl ha gått ner.
Ställer mig på vågen.
Väntar. Väntar. Det var en jäkla seg våg. Väntar. Och så efter lång väntan kommer siffrorna...
Jag tappar hakan.
Varför väntade jag inte minst 2 månader eller bättre inte vägde mig alls.
Tittar ner på siffrorna igen. Hur är det möjligt?
Efter allt detta slit, allt svett, alla timmars träning, 1-1 1/2 timme om dagen i 6 veckor
så har jag gått ner 0 noll kg.
Som att det inte räckte, det är illa nog så har jag gått upp i vikt. Jo det är sant!
Vågen visade +2 kg. Hur kul är det?
 
Nåja. Kroppen kan ändra om, bygga muskler, bla, bla, men om jag bygger muskler så borde min förbränning öka.
Varför vägde jag mig.
 
För en stund känns allt hopplöst. Det har inte hänt något på vikten. Vilken besvikelse.
Men snart 2 storlekar mindre på överkroppen och 1 mindre på underkroppen, så händer det något i kroppen, även om vikten är seg att bli av med.
 
Nu slänger jag ut vågen och bryr mig inte om den mer.
Får mäta cm istället.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela