growingbelly

Borta är bra

Publicerad 2013-09-06 15:47:08 i Allmänt

En sån där halvspontan mini semester blev det här om dagen.
Bort från stan
Förbi Linköping
Längre bort
 
 
Mil efter mil efter mil.
Någon sträcka-benen-stund-aktivera-barnen-amma-stund blev det.
Efter flera timmar (och 40 mil) var vi framme i Göteborg
Tittade på stan, träffade trevligt folk, tittade på Ikea sen åkte vi mot havet.
Jag som aldrig satt min fot i havet tidigare, aldrig upplevt allt härligt man kan göra på västkusten.
Då kändes det som "borta är bra..."  ja men jag kände mig hemma där, "hemma bäst, ja men jag var ju hemma då.
Havet var inte så kallt tyckte 3 åringen.
Jag hittade en stjärna (vid liv men skadad)
Maneter fanns det massor av
Den här stackarn var död.
 
Kring Göteborg vill jag gärna bo i framtiden. Det var verkligen som att komma hem.
Sen åkte vi uppåt igen. Nu får det bli "hem" för jag var ju hemma innan vi åkte från Göteborg igen.
 
Är vi nu borta eller är vi hemma, ja det vet jag inte men vi är nu tillbaka i Norrköping igen.
Det var en trevlig liten semester vi hade!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela