growingbelly

En sjuk dag

Publicerad 2013-06-24 21:37:25 i Allmänt

Idag precis som igår så är hela familjen sjuk.
Vi är alla hemskt förkylda och än ser vi inget ljus i tunneln om att någonsin bli friska igen.
En dag hoppas vi på att vi är friska och pigga igen.
 
Tänker tillbaka på i vintras då vi alla var sjuka i över en månad, vi fick en superförkylning, blev bättre sen började det om igen och vi blev bättre, sen började det om igen. Totalt 4 veckor plus då rethostan som håller i sig i en evighet.
 
Hoppas på att det bara blir en förkylning den här gången.
 
 
Dagarna går sakta. Nu är det zombie-stadie igen. Får inte sova på nätterna det som jag så gärna vill speciellt när jag är sjuk, men eftersom min lilla son också är sjuk och hostig så sover han extremt lite. Han vill inte sova på dagen, idag har det max blivit 1,5 timmes sömn och på natten sover han inte heller.
Det är riktigt jobbigt!
I snitt vaknar han med 1 till 2 timmars mellanrum och är jätteupprörd och det som hjälper är att amma då somnar han om, men vaknar inom 1 timme igen.
Från normalnatt amma 2-3 gånger till dom senaste två nätterna då det blivit 5-8 amningar.
Det är svårt när man själv är sjuk!
 
Nu ska vi gå och lägga oss, försöka få LilleMan att somna så jag kan somna själv (klockan är 21:37, alltså inte normaltid för mig att lägga mig)...(men vad gör man inte för chansen att få lite sömn!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela