growingbelly

Mysig dag

Publicerad 2013-07-03 18:58:09 i Allmänt

Idag blev det en fika ute vid vattnet.
Var precis lagom varmt och inte allt för soligt.
Sen var tanken att vi skulle åka vidare in till stan men bilen startade inte.
Jaha. På med bärselet igen och så gick vi till mataffären och handlade och tog bussen in till stan.
På bussen var första gången som någon inte trodde på mig när jag sa att jag var 23, hon tyckte vi skulle ta en familjebiljett 2 vuxna 2 barn "det tjänar ni på"
"hum, nej det gör vi inte, vi ska ha en ungdom och en vuxen"
Vilken blick jag fick.
Hennes ögon sa hörrödudu försök inte lura mig.
Men här i stan är man ungdom fram till 25 år så inte betalar jag för en vuxenbiljett.
Bussbyte på stan och det var lång väntetid.
Sen äntligen 1,5 timmar efter bilen vägrat starta var vi hemma igen.
Retsamt då det inte ens tar 10 minuter med bil.
 
Kanske är det nyttigt ibland att vara utan bil, då inser man hur bra man har det, att man kanske ska uppskatta den 5 dörrade maskinen lite mer.
Nu hoppas jag bilen tar sitt förnuft till fånga och startar igen.
Att åka buss här i stan går varken fort eller är ekonomiskt. Borde vara billigare att åka buss än att åka bil men så är det verkligen inte. Det är synd att det är så.
 
Bilen vad håller du på med? Starta nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela