growingbelly

Rostproblem

Publicerad 2013-01-12 15:44:29 i Allmänt

Vaknade i morse (på *vänstersidan som tur var) ( *= den sidan jag går upp på. =slipper lägga ner minst 2 minuter på att vända på mig)
Satt mig upp och kände ett sug. Snabbt vattnades det i munnen och tanken på det speciella suget kunde inte släppas.
Vad gott det skulle vara med en nyrostad macka med Bregott och salami på!
Jasså låter det som en normal frukost och borde det vara lättordnat tycker du?
 
Nu är det så här att min brödrost inte finns hemma. En lång historia men i sommras i samband med flytten så landade min brödrost hos en vän. Hos den vännen åt jag rostad bröd senast. Sen blev brödrosten kvar.
Jag vet. Hur kunde jag lämna kvar den.
 
Nu sitter jag här mitt i vintern utan rost och med det starkaste suget någonsin.
Första tanken var att klä på mig fort och då även sambon eftersom det är han som har körkort. Men visst skulle han göra motstånd så skulle jag inte tveka på att ta nycklarna och åka iväg själv. Sen sitta och köra dom 3-4 milen till vännen. Komma fram och inse att klockan förmodligen är så där 9 på morgonen och vännen inte skulle vakna än på några timmar. Inbrott? nej det är för dumt. Av en händelse så har jag en nyckel.
Men skulle jag sätta nyckeln i låset så skulle den vältränade vakthunden börja skälla på andra sidan dörren.
Kan ta mig in fort och hoppas på att hunden "bara" hinner skälla en gång. Sen smyga mig in i köket och leta efter brödrosten. Sen skriva en liten lapp och lägga på bänken innan jag smyger ut igen och låser dörren.
Men såg inte hunden lite nödig ut? när jag ändå är här. Släpper ut den en snabbis och sen åker jag dom 3-4 milen hem men svänger av vid affären och köper lite salami.
Sen skulle jag komma hem och börja rosta bröd för fullt.
 
Men det skulle ta för lång tid.
Skulle också kunna åka till närmsta affär och köpa mig en ny brödrost... En idé.
 
Det är så det får bli.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela