growingbelly

Lika bra att förbereda mig

Publicerad 2013-01-14 20:21:41 i Allmänt

I morgon tror och hoppas (konstigt nog) jag att jag får komma till sjukhuset och bli inlagd för övervakning.
I 4 dagar har jag haft känslan att någonting är fel i kroppen.
Har försökt att lyssna på kroppen och komma på vad det är som i så fall är fel.
Idag hos barnmorskan visade det sig att jag läcker protein i urinet, att mitt blodtryck är förhöjt till 135/90 och att jag på 3 veckor gått upp 6 kilo. Möjliga tecken på havandeskapsförgiftning.
I morgon får jag svar på blodprovet men vad jag har förstått så ska dom ta det läckande proteinet på allvar vilket jag hoppas på att dom kommer göra.
 
Är nu väldigt rädd för allting kan man säga.
Eftersom jag utvecklat graviditetsdiabetes så bör blodtrycket hållas under 130/80 allt över det räknas som högt och det finns då risker för div. otrevliga saker bla hjärnblödning och att vänster hjärthalva får arbeta mer än normalt.
(min högra hjärthalva är redan förstorad sedan innan graviditeten)
 
Mest rädd och orolig är jag givetvis för bebisen. Att den inte ska må bra. Det är därför jag hoppas på att dom kommer vilja undersöka mig i morgon och att dom kan ta ett CTG på bebisen och se att den verkligen mår bra och inte påverkas av att jag mår dåligt.
 
Nåt är fel i kroppen och det jag känner är:
Mer huvudvärk än normalt (får ont ca 1 timme om dagen, som går över när jag vilar)
Trött, måste vila en stund på dagen.
Känslan av att någonting är fel.
Senaste 5-6 dagarna har jag svårt att somna in då precis när jag ska somna så "faller jag" vilket får mig att vakna till, försöker somna och så "faller jag" igen så här fortsätter det några gånger tills jag kan somna.
 
Det jobbigaste är ändå att känna att någonting är fel.
Hoppas på att få svar i morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela