growingbelly

En lång dag

Publicerad 2013-01-30 14:26:20 i Allmänt

Hur kan tiden gå så långsamt?
Det är sjukt hur seg denna dagen är.
Kanske för att jag oroar mig inför morgondagen.
Vad ska hända då? Vad planerar dom på sjukhuset, för nog har dom planerat, det vet jag, det är bara det att vi inte får veta deras planer. Jaja tro mig jag har fått höra att jag är en besvärlig patient, ifrågasätter, vill veta vad som ska hända, då är jag besvärlig och dom har klurigt nog (tror dom) kommit fram till att det bästa är att säga så lite som möjligt till mig helst luddigt sagt också.
 
"Lita på oss vi är läkare och har kontakt med andra läkare i landet allt för att du ska få rätt vård, nej du behöver inte veta vad vi planerar och vilka för/nackdelar det finns, även om nackdelarna är väldigt många hur vi än gör, håll tyst och låt oss göra vårt jobb, du är en bunt papper en patient vi ser dig inte som en människa"
Det känns så och nej varför skulle jag vara bitter?
 
Även om dagen går långsamt så finns det ändå saker som ska hinnas med.
Kanske inte många saker men eftersom jag måste ta det lugnt så kommer det ta tid att göra allt.
 
Två väskor ska packas. 1. Det som ska med till sjukhuset 2 Allt tänkbart som barnvakten kan behöva
Måste städa.
Packa upp väskorna och se att allt verkligen är med.
Lägga ner allt i väskorna igen.
Skriva om förlossningsplanen, den förra blev inte bra.
Skriva om den igen för det blir förmodligen något fel på den jag nyss skrev.
Se till att äta så mycket jag kan idag.
...
Packa upp, lägga ner
Skriva om, skriva rätt
Fram till kvällen.
Kommer inte kunna sova.
Det blir en lång natt.
 
Vet inte vad jag ska hoppas på. Att bli inlagd i morgon eller att få komma hem igen och vänta några dagar.
Men det känns som att dom planerar för inläggning i morgon.
Blir det inläggning så blir det en bebis till helgen.
Sen kommer vi inte hem på flera dagar.
Blir extrakoll på både mig och bebisen.
Minst 4 dagar.
 
Så vi ses snart igen
om några dagar
Ha det bra
Kära läsare
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela