growingbelly

Älskade lilla "för stora" bebis

Publicerad 2013-01-23 21:52:29 i Allmänt

I natt sov jag 3 timmar.
2 timmar på sängen sen smög jag upp och satt mig i soffan ett tag.
Jag hade så ont i bröstkorgen det var därför jag inte kunde ligga ner.
Obehaglig smärta.
La mig på soffan och somnade en timme till. Sen blev det ingen mer sömn.
 
Innan lunch åkte vi till sjukhuset på inbokat tillväxtultraljud och läkarsamtal.
Huvudet på bebisen låg neråt som vanligt.
Huvudet var väldigt stort.
Magen var också rund! Stor som på en bebis i graviditetsvecka 39.
Vikten ligger på ca 3500.
 
Blev inget "samtal" bara lite småprat, bland annat om att jag nu fått sänka insulinet väldigt mycket, det var normalt och kunde betyda att bebisen har växt klart. Fick en ny tid för ultraljud. Sen fick vi gå in på förlossningen för att kolla blodtryck och ta ett CTG.
Blodtrycket låg på 150/ 95 och efter vila 145/90.
Bebisens hjärta låg på 148-168.
 
Ska tillbaka på måndag för att kolla blodtrycket igen. Är förvånad att dom inte gör något nu.
En vecka till sen tror jag bebisen kommer ut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela