growingbelly

LilleMan 2 veckor

Publicerad 2013-02-15 12:55:56 i Allmänt

  • Pappa är den festligaste i hela världen!
Så fort jag hör pappas röst flinar jag. Han låter så roligt. Hos pappa kan jag ligga och mysa och få tröst när jag är ledsen. Han den där pappa gillar jag skarpt!
 
  • Vad är det här för händer?
Gripa tag i fingrar och hålla fast dom är kul. Ännu roligare är det att nypa fast med båda händerna i mammas bröst när jag äter, man vet ju aldrig kanske kan bröstet gå iväg om jag inte håller fast det.
Fingrarna är otäcka också! När jag är arg och slår med händerna så händer det att ett finger fastnar i munnen.
 
  • Mamma är bara mat!
Pappa är redan festligast och sjukt rolig. Den där mamma kan få mig att flina, men som sagt pappa är den festliga. Men den där mamma. Hon luktar så gott! Blir så hungrig så fort jag hör hennes röst eller känner hennes lukt. God mat har hon också! Smakar olika varje dag. Generös är den där mamma också hon kallar det "fri amning" jag kallar henne sjukt generös. Så fort jag vill ha mat så får jag det. När jag vill! Jaja, ibland kanske jag bara är snuttig och nyfiken på vad maten ska smaka den här gången, så jag kanske skriker mig till tutten någon gång extra bara för att.
Jag är rätt nyfiken.
 
  • Mån om mitt yttre

Borsta håret är sjukt skönt. Vill ha det borstat oftare än morgon och kväll. Helst både innan och efter mina måltider men så ofta borstar dom mig inte. Suck. Jag får nöja mig med tre borstningar i snitt om dagen. Bättre än inget tycker jag.
Bada är kul. Igår badade jag och det var skönt som bara den. Nu ska jag tjata mig till ett bad om dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela