growingbelly

Sprätt iväg

Publicerad 2012-09-18 12:35:35 i Allmänt

Den största av mina sprätt iväg blommor.
Väx nu lilla blomma, väx nu så du blommar så ska jag bevisa för sambon att jag har rätt...
Att fröna i blommorna visst sprätter iväg och gör ont att få på sig, speciellt på kvällen när man ligger ner i sängen och det låter som popcorn i rummet och denna lilla blomma skjuter iväg frön i ren ilska.
 
Jag vet att det är sant men sambon tror inte på mig.
Så nu bara väntar jag. Tålamod har jag.
En blomma i varje rum...
Snart ska han få uppleva det jag vet kommer hända.
Så snälla lilla blomma VÄX NU.

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2012-10-18 12:03:48

Vet du vad denna blomma heter?
Har flera själv.. jag har hört spottfikus!
Därför att de spottar frön.

Svar: Blomman heter Euphorbia leuconeura. Men kallas sprätt-iväg, skvätt-iväg eller som du säger spottfikus.Alltid kul med blommor som ger frön eller går att föröka på annat sätt.
Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela