growingbelly

Som syra

Publicerad 2012-09-16 21:36:05 i Allmänt

Nu är klockan 21 och som vanligt vid denna tiden på kvällarna så börjar jag förhala det jag vet att jag måste göra vid den här tiden mellan 21 och 22.
 
Spruta nummer 2 ska tas.
 
Åh, varför kan det inte räcka med bara en om dagen.
 
2 sprutor om dagen och alla sprutor måste tas i magen. Visst det går bra i början. Men sen kommer blåmärken nästan överallt som jag då måste undvika att sticka i. Nu har det också blivit små knölar under där blåmärkerna har suttit som man inte ska sticka i.
Ett till problem är att huden blivit hård och läderaktig, det är alltså riktigt svårt att få in nålen genom huden och ibland tar det stopp under huden och det är som att sätta nålen i en stenvägg, det går inte, dom gångerna gör det riktigt ont och jag måste ta en ny spruta.
99% av gångerna så är det fortfarande sambon som sticker mig. Den 1%aren då jag sticker mig själv är när jag får dåligt samvete att tvinga på honom att ta sprutor på mig.
 
Sen när väl sprutan är inne som den ska så spänner jag mig och hoppas på det bästa. Då är det sådär 2/10 gånger som jag inte känner något när sprutan töms. Tyvärr är 2/10 inte så ofta så väldigt ofta är det hemskt när det sprutar in.
Värst av allt är när det känns som syra som fräter. Dom gångerna säger jag stopp till sambon så han slutar ett tag innan han sen fortsätter och jag säger stopp igen och så vidare.
 
Efter sprutan på kvällen lägger jag mig ner och slappnar av. Jag är spänd som en fiolsträng när sprutan ska tas men det är för att det gör så ont och att jag är spruträdd. Ligger där och väntar på att syrakänslan ska avta.
 
Men då när jag ligger där och slappnar av och funderar på vad meningen är med att ta dessa plågsamma medel så slår det aldrig fel. Då blir det ett träningspass inne i magen och då blir det plötsligt bättre i mina tankar och jag vet att jag måste ta dessa sprutor för att leva och för att bebisen ska må bra.
 
Ja, jag tänker så just i den stunden. Sen blir det morgon och nästa spruta ska tas, då börjar jag om igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela