growingbelly

Lågt betyg för Marabou

Publicerad 2012-09-05 22:01:27 i Allmänt

Letade först på Coop men där hade dom inte fått in chokladen. På hemvägen gick jag in på Citygross men samma sak där, ingen ny choklad. Gav upp letandet igår och tänkte leta efter den igen till helgen. Idag hämtade jag ut ett paket på en liten Ica butik och när jag gick mot kassan så såg jag chokladen.
Kunde inte vänta till helgen för att smaka på chokladen jag var så nyfiken på
så jag åt två bitar framför teven förut.
 
Förväntade mig en medelgod choklad, sådär söt och lite sliskig med en stark smak av vit choklad och en brytning med vanilj eftersom det står att den ska smaka vanilj.
 
När jag väl satt där med chokladbiten mellan tummen och pekfingret och den började mjukna just där mellan fingrarna så tog jag en bit och det jag förväntade mig var inte det jag hade i munnen.
 
Det fanns ingen smak av vit choklad, söt ja det var den men smaken... Tuggade sönder biten jag hade i munnen och svalde. Smaken. "Med smak av vanilj" utlovade förpackningen.
Eftersmaken jag hade i munnen var inte "vanilj"
Det var en stark hemsk smak av vanillin.
Det smakade starkt av vanillinsocker.
En äcklig smak och inte "vanilj"
 
Så det blir låga betyg för nya chokladen. 1/10
Kommer inte köpa den igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela