growingbelly

VEM BOR DÄR INNE I MIN MAGE?

Publicerad 2012-10-24 16:14:12 i Allmänt

Bebisen har blivit galen.
Jo någonting har hänt senaste veckan.
Det är som att han/hon/hen växt till dubbel storlek eller något liknande på bara några dagar.
 
Tiden vecka 16-19 var det små buffar "hej, här är jag"
Sen veckorna 20-23 kändes det mycket mer "det är skönt att leka runt ibland"
Nu från v 24 så börjar jag undra om det inte är en alien där inne. Det gör ofta ont och magen får ofta helt fel form, knölar åt olika håll (förmodligen huvud och rumpa)
Blåsan är klämd och utsatt för både tryck och sparkar. Tur jag kan hålla tätt!
Efter måltiderna blir bebisen galen, kanske av energi eller av högt blodsocker.
Kanske är det trångt där inne? "hallå, det börjar bli trångt här inne!"
 
 
Och nu är jag bara i v 24...
Hur ska det inte kännas längre fram?
Hoppas han/hon/hen stannar kvar där inne och står ut med att det är trångt.
 
Känns skrämmande att han/hon/hen från och med nu fram till v 40 kan bestämma sig för att komma ut.
Hum... Bara 8 veckor kvar om denna bebis ska komma i samma graviditetsvecka som Lill-B.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela