growingbelly

OCH SÅ VAR DOM SNART BARA TVÅ...

Publicerad 2012-11-27 22:07:36 i Allmänt

Jaha då sitter jag här med blöta kinder. Är så otroligt känslig och har lätt att falla i tårar,
i vanliga fall brukar jag hålla tillbaka tårarna, men nu ikväll gick det inte.
När det gäller djur så är jag känslig.
 
En av fiskarna vi köpte idag märkte jag när vi släppte ut dom ur påsen att ett fjäll på huvudet stod upp.
Konstigt, men den verkade frisk.
Läste sedan på om detta och det jag läste var inte bra.
Den är sjuk. Risk finns ju att dom andra också är sjuka.
 
Blev arg att dom inte har mer koll på affären. Planerade att åka tillbaka i morgon med fisken.
 
Nyss när jag tittade till dom började det genast bli blött under mina ögon.
Lilla fisken simmade inte utan satt med magen på en sten.
Dom stora ögonen och lilla munnen som öppnades med små mellanrum.
Då stortjöt jag.

Efter ett tag simmade den igen. Men ett tag senare satt den på samma sten igen.
Sen satt den sig på gruset utan att röra sig, bara munnen öppnades ibland.
Då stortjöt jag igen, gick inte att få stopp på det.
Över en fisk.
Grina över en fisk jag pysslat om i några timmar.
 
Den är sjuk men den lever. Om den plågas eller har ont vet jag inte.
Men det är inte roligt att se.
En fisk jag trodde vi skulle ha i flera år blev döende efter 6 timmar.
 
Nu sitter lilla fisken i ett litet akvarie. Själv. För att försöka hålla dom andra fiskarna friska.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela