growingbelly

ATT BÄRA PÅ EN FLÄSKFILE

Publicerad 2012-11-04 12:59:37 i Allmänt

Det är nu jag ställer mig frågan hur mycket av verkligheten jag ska tillåta mig att skriva om.
Dom gånger det finns eller kommer bli äckel-varning.
Vem vill läsa om äckliga saker?
Kanske blir 50/50.
Då menar jag inte att man läser det för att man vet att man kommer bli äcklad.
Hur ska man veta innan om just det man kommer läsa äcklar just den som läser det?
 
Jag tror inte man läser ett inlägg som förmodligen är äckligt för att man förväntar sig att bli äcklad.
Man är nog mest nyfiken vad det där "äckliga" kan vara.
 
Men ni är nu varnade att detta jag kommer skriva nedan kan äckla många. Jag skriver det inte för att medvetet äckla någon utan jag vill dela med mig av min verklighet, hur jag har det om dagarna och om just detta jag kommer skriva om snart har med min graviditet att göra. Jag vill minnas såna här saker och kunna gå tillbaka och läsa det jag skrivit.
 
 
Så till det jag märkte igår.
Tidigare har jag skrivit om min smärta runt om "stället" att det när jag går känns som tyngder på båda sidorna som drar allt neråt. Inget nytt där. Det har ni läst.
Sen till den nya upptäckten.
Ökad blodvolym i kroppen jo visst har jag det, helt normalt i en graviditet.
Men blodet verkar ha samlat sig på ett ställe.
Märkte igår att på båda sidorna om "öppningen"  är det väldigt svullet.
Som att hela stället blivit 70% större över natten.
Jippi nu ska jag alltså gå med en U formad fläskfilé mellan benen fram till förlossningen.
Nej det är inte roligt.
Detta har inte gjort den där tyngdkänslan bättre precis.
Och du som sitter och ler nu, nej det är inte roligt.
 
Vet att jag inte är ensam om detta. Helt normalt. Visst det kan vara bråck men det går över efter förlossningen.
Formodligen är det bara ökad blodvolym. Vad det än är så förväntar jag mig att det kommer gå över.
 
Det är underligt vad mycket saker som händer och ändras och växer under en graviditet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela