growingbelly

3:e GÅNGEN TILL FÖRLOSSNINGEN

Publicerad 2012-11-22 22:05:33 i Allmänt

Inte ens i vecka 30 och nu kan jag bocka av ett till förlossningen-besök.
Bara i vecka 28 och nu har jag varit där 3 gånger.
 
suck. Varför det tänker du säkert.
 
Jo det var så att i förrgår kväll fick jag en rejäl "mensvärk" Väldigt långt ner i magen. Alltså inte där min normala mensvärk brukar sitta. Mens ska jag inte ha nu heller.
Växtvärk säger du?
Jo visst men min "mensvärkliknande" växtvärk brukar sitta i navelhöjd.
 
Men jag la i alla fall märke till denna konstiga "mensvärk" i förrgår kväll.
Gick och la mig. Somnade. Vaknade smärtfri.
 
Igår kväll kom också denna "mensvärk" väldigt långt ner i magen. Fick också ont långt ner i ryggen.
Nej inte förvärkar nu!
Ryggsmärtan gick över. Kvar var "mensvärken"
La mig. Sov oroligt. Vaknade smärtfri.
Efter frukost kom "mensvärken" igen.
Vad är det här för något?
 
Läste runt och blev inte klokare. Normalt. Onormalt. Växtvärk. Förvärk.
Är väldigt rädd att något ska gå fel i graviditeten. Kroppen försöker säga mig något men vad?
Velade om jag skulle ringa och rådfråga förlossningen vad det kunde vara.
Kom fram till att det var lika bra att ringa och fråga dom som vet, dum fråga eller inte så har dom svaren.
Ringde och förklarade. Fick rådet att ta en Panodil och lägga mig och ringa dit igen 2 timmar senare, så skulle vi bestämma om jag skulle komma in eller vara kvar hemma.
 
5 minuter senare ringer kvinnan upp och sa att hon läst i mina papper och då jag har så mycket bakom mig så tyckte hon nu att jag skulle åka in direkt så en läkare kunde undersöka.
Okej.
Så vi åkte in.
 
Fick lämna urinprov och sen fick jag lägga mig ner och ett CTG blev påkopplat.
Bebisen blev galen så fort dom två dosorna och banden spändes på.
"dom här måste sparkas bort!"
Det var galet mycket rörelser under hela undersökningen.
Bebisen mådde bra. och jag fick vänta på läkaren.
 
Han kom efter ett tag och vi pratade och han klämde på magen. Han klämde väldigt hårt upptill på blygdbenet och det gjorde ont.
Ett snabbt ultraljud och bebisen låg med huvudet snett neråt, såg ryggen, magen och hjärtat. Allt vatten var kvar.
Sen till den andra undersökningen.
Som jag även denna gång inte kommer gå in på i detalj.
Allt var bra där också. Sluten och tappen var lång.
 
Alltså var allt bra.
 
Han sa att min smärta kan bero på att det töjer och spänner i becken och fogar och att det är det jag har ont av.
Ville jag så kan jag kontakta sjukgymnast.
Är nu inställd på att jag kommer ha denna smärta i olika former dom återstående 12 veckorna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela