growingbelly

Huset gud glömde

Publicerad 2012-05-07 12:26:30 i Allmänt

Nu sprakar det ur kaminen borta i hörnet. Måste hämta in mer ved om jag ska hålla elden vid liv. Hoppas på att det finns tillräckligt med ved så jag slipper ta fram yxan och riskera mitt liv. Jo det är så att om jag kan så undviker jag att hugga ved då jag är rädd att helt enkelt sätta yxan i benet. Att felbedöma avståndet bara någon centimeter... Ja du förstår vad som kan hända.
Jag vill inte bli skadad och förblöda helt enkelt vilket jag skulle kunna göra då jag äter blodförtunnande.
Men har jag nu tur så finns det färdig ved så det räcker och blir över.
Tänkte hålla elden i vardagsrummet vid liv så det blir lite värme här inne. Innan jag eldade var det 18 grader nu är det 19,5.

Nu är vi ensama Bea och jag. På obestämd tid.
Helt ensama på liv och död.
Vi får klara oss bäst vi vill.
... Ja nog har jag fantasin kvar.

Nej men vi är ensama. Sambon var tvungen att åka iväg väldigt fort och jag vet inte när han kommer hem igen.
Förmodligen inte idag, kanske i morgon, vem vet.
Känner mig väldigt utsatt.
Här i huset.
... Känns som huset gud glömde.

Det finns mat för 4 dagar hemma, det är bra.
Men det finns bara dryck för 3 dagar. Vattnet här smakar plast och konstigt så vi köper vatten och ramlösa för att dricka då vattnet som finns inte är okej.

Orolig att han blir borta flera dagar. Då blir det tufft.
Sitter ute på landet och känner ingen i närheten. Jag har inget körkort. Gå till affären... Ja visst men det kommer ta tid. Närmsta affär är 2 mil bort.

Men blir han borta i mer än två dagar så vet jag att bekanta i Norrköping skulle ställa upp.
Tur att dom finns.

Nehe. Kanske skulle ta tag i veden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela