growingbelly

Virkad klänning

Publicerad 2012-06-14 22:55:47 i Virkat

Började för flera månader sedan att virka en barn klänning, delvis av ett gratismönster som dock var i storlek "nyfödd" så utan det mönstret gjorde jag ett eget i mönster i storlek 86/92 (2 år.)

Virkade först ganska långt och insåg att den blev för bred och att garnet inte skulle räcka. Så det blev att repa upp en veckas arbete och börja om. Gjorde den mer smal och garnet räckte precis.






Det tog två veckor att virka den.

Kommer förmodligen virka minst en till i en annan färg innan sommaren är slut.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-12-04 15:25:04

HEJ!! Jag har precis börjat virka, virkat mest mössor och pannband men nu skulle jag vilja ge barnen i familjen något annat. Svårt att hitta exakt den klänningen/tunikan jag ville ha TILLS JAG SÅG DENNA!!! Det är sådan här jag vill göra men hittar inget mönster någonstans. Jag har ingen blogg att länka dig till men jag skulle vara oerhört TACKSAM om du ville skicka länken/mönstret till denna klänningen till min mail? Du gjorde till 2 år, tror du jag kan dubbla allt om jag vill sticka till en femåring?? :) TACK i förväg!! Mvh Emma

Svar: Hej, ja den virkade jag förra året, hittade en svensk blogg av en kvinna som virkar barnkläder och skänker till loppis, där virkade hon såna bebisklänningar och där fanns en länk till en engelsk sida där gratismönster fanns i olika storlekar. Ska försöka hitta denna sida, och när jag gör det så hör jag av mig
Sandra

Postat av: Emma

Publicerad 2013-12-11 23:13:57

ÅÅh tack snälla, ja hör gärna av dig!!! TACK!

Svar: Hittade ett gratismönster som är väldigt likt det jag gjorde,
http://ge.tt/1peWYzh/v/1?c

Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela