growingbelly

SMART SOM EN FISK

Publicerad 2012-12-04 21:30:12 i Allmänt

Det senaste tillskottet i fiskfamiljen är den smartaste av dom.
Den vet att när man sitter utanför så blir det mat.
Den tittar, simmar där man har handen vid glaset och går upp till ytan för att sedan komma till handen igen.
Belöningen blir mat.
 
Snabbt förstod en annan fisk att det var något på gång när man sätter sig utanför. Dom följer båda handen och belöningen blir mat till alla.
 
Igår började jag med något nytt. Samma som innan med handen utanför men sen doppar jag ner fingrarna i vattnet.
Håller still och den "smartare" fisken är inte blyg utan kommer och smakar på fingrarna.
Sen blir belöningen mat.
 
Gången efter förstod den andra "medelsmarta" fisken att för att få mat får man anstränga sig lite, så andra försöket med fingrarna i vattnet så smakade två av fiskarna på fingrarna, dom andra fiskarna är i närheten och väntar,
efter lite "fingersmakande" (känns väldigt udda då dom har ganska stora munnar och suger hårt)
så blev belöningen mat.
 
 
Tränar dom och vill att dom ska vara orädda för händer.
Har hört om att dessa fiskar tycker om att bli klappade.
Så med lite träning så hoppas jag på att dom ska tycka om när en hand kommer ner under vattnet och jag hoppas på att jag kommer kunna klappa dom inom kort.
 
Dom äter 2 gånger om dagen så jag tränar dom under dessa stunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela