growingbelly

När mannen är borta dansar kvinnan i sängen

Publicerad 2012-12-16 16:38:22 i Allmänt

Ja nästan i alla fall.
Finns så mycket jag skulle kunna göra nu. Just nu när jag skriver detta njuter jag av hur tyst det kan vara
(ja bortsett från dom normala lägenhetsljuden så som knäppningar, grannar som spolar vatten och rör sig i sina lägenheter, från akvariet hörs ett svagt ljud från pumpen...)
Men det är tyst.
Suger in och njuter av denna stund för mig själv.
Ja så "själv" jag får vara.
Den snart två kilos tunga inneboende jag har i magen passar på att knöla runt.
Knöla är ett bra ordval. Inte sparka och inte böka.
Det knölar runt i magen.
På sidorna och uppåt knölar det till, långa rörelser som blir knölar på magen.
Alltså knölar det i magen.
 
Jag vet inte om det beror på graviditeten eller om det beror på graviditetsdiabetesen men jag är så trött.
Båda av ovanstående tillstånd kan vara orsaken till tröttheten, men jag tror mer att det är det andra nämnda som gör att jag är trött nu. Sockret ligger åt det höga hållet så i morgon måste jag ringa min barnmorska för att få råd om hur mycket jag kan höja mitt insulin. I morgon ska jag också ringa till vårdcentralen angående halsproblemen jag haft i fyra veckor som vägrar ge med sig.
 
Men det är i morgon. Just nu är det bara tyst och skönt och jag sitter här själv och kan göra vad jag vill.
Så mycket jag skulle kunna passa på att göra just nu. Tyvärr blir det inget mer spännande än att gå till sängen.
Brottas ett varv med kuddarna innan den ena läggs under mitt huvud och den andra plattas till vid lår och knän som då gör värken bättre i höfterna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela