growingbelly

Kanelbullar

Publicerad 2011-09-30 17:17:49 i Allmänt

Bakade bullar för några dagar sedan och det blev en påse framme och ett antal i frysen.
Nu kan jag inte påstå att det finns så många bullar kvar, frysen gapar tom.
Dom gick åt fort.
Dom blev jättegoda så det gjorde väl inte så mycket att dom åts upp.



Det blev kardemumma, kanel


Och snurrade bullar som jag alltid brukar göra.
Denna gång blev dom toppade med lite pärlsocker och mandelspån.

En nyfiken liten tjej satt som klistrad vid ugnen och tittade när första plåten gräddades.

Hennes bulle var på den plåten så det var kanske den hon väntade på ;)
Hon fick en liten degklump själv när hon satt och tittade på när jag bakade, (fick passa lite så hon inte åt upp degen men hon kramade och drog i den.) Den såg till slut väldigt rolig ut och fin givetvis. Den lilla bullen fick bli toppad med ett korn pärlsocker och ett mandelspån.

Till fikat fick hon äta sin egengjorda bulle och hon tyckte det var riktigt gott. Hela (lilla) bullen fick hon i sig.


Så bullarna blev väldigt goda.
Ångrar lite att jag inte gjorde dubbel sats, men jag får väl baka igen, gick fort sist.
Äntligen kom också morteln jag köpte på Ikea till användning,
nystött kardemumma är ju så mycket godare än färdigmalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela