growingbelly

Fy fan för falska människor

Publicerad 2011-09-09 14:35:57 i Flytt

Dagen började bra. Det är fredag, en bra dag i veckan. Var på stan på eftermiddagen och köpte lite fint till Bea. När jag gick hemåt svängde jag in på affären och köpte med mig fika och läsk till kvällen. Jag hade då fortfarande ett bra humör.
Kommer hem och ser att posten kommit. Ser ett brev och sätter mig i köket för att öppna. Då stiger ilskan och jag blir samtidigt så jävla besviken hur folk kan ljuga så och vara så falska. Det var en räkning på över fyratusen för ” ej utförd flyttstäd.”

Vad fan. Livet som tidigare under dagen känts så bra det under omständigheterna kan bli, blev nu till ett helvete. Fy fan vad falska dom är, dom som flyttade in i gamla lägenheten. Gillade dom inte första gången jag såg dom när dom skulle titta på lägenheten. Det var någonting med dom jag inte gillade. Påklistrade leenden och ett konstigt sätt, dom var inte blyga. Drog i badrumsdraperiet för att se vad som fanns där bakom, bara öppnar garderobsdörren och tittar där. Väldigt konstiga. Dom fick i alla fall lägenheten, och vi hade lite sms kontakt innan dom flyttade in.
Vi tömde källaren lite över en vecka innan flytt. Sambon tyckte vi skulle bära ner allt färdigpackat dit men jag tyckte vi kunde ha allt uppe eftersom det är en liten trapp i källaren och det skulle bli jobbigare. Då var källaren tom och ja varför inte, vi sa att källaren var tom om dom ville ställa ner saker där. Det ville dom givetvis.

Vi hade också en hel kartong med barnmat från 6 månader som Bea är för stor för och aldrig åt. Vi viste att dom hade barn så vi frågade om dom ville ha, det var synd att kasta. Ja det ville dom.
Dagarna går och dagen innan flytt från sex på kvällen till 12 på natten städar vi. Överallt. Golven är dåliga vilket vi sa till dom när dom tittade på lägenheten, dom är svåra att göra rent. Vi stod på knä med rotborste och skrubbade hela köksgolvet med vatten och klorin. Från 12 till 6 sover vi och packar sedan bilen full medans jag städar. Så från 9 till 12 städar jag.
Det blir 10 timmars städning på lägenheten.

Dom är där redan innan dom ska flytta in och ställer saker i trappen. Sambon pratar med dom och säger att golven är som dom är och nu har vi bara fönstrena kvar att rengöra. Då säger dom att fönstrena är inte så viktiga bara det är rent.  Panikstädar för att bli klar i tid. Bilen är full från tak till golv och alla lampor får inte plats. Vi hade en fin ovanlig 50-tals lampa i hallen som jag frågade om dom ville ha, såg att dom hade lite 50- tals möbler. Ja den ville dom ju ha, den var så fin.

Vår stora maskros lampa gick inte in i bilen men det var okej att den hängde kvar och vi kunde hämta den senare. Det sista vi säger när vi lämnar över nycklarna är ”är det något, säg till. Är ni inte nöjda med något säg till så fixar vi det” ”jadå, men det är bra”  Har lite sms kontakt och kommer överens om en dag att hämta lampan. Sambon får gå upp och hämta den och han frågar igen om dom är nöjda och om det är något säg till mig så får vi fixa det. Nejdå allt var bra.

Och idag kom räkningen.

falska jävlar. Vad jag ångrar att vi gav dom alla saker och var trevliga. Vi kunde ju själva ha betalat 4000 och fått det flyttstädat, men att betala den summan eller göra det själv, så sliter jag hellre på min kropp. Varför kom dom inte direkt och sa att det och det är vi inte nöjda med, okej hade vi sagt och gått dit med rengörningsmedel och gjort om det. Eller dom kunde ha sagt vi är missnöjda och nej vi vill inte ha hit er men vi har ringt flyttstädning så ni vet det.
Falska jävlar.

Så nu vet jag inte vad som händer.

Vi kanske blir vräkta och utslängda som sopor på gatan. Livet som kändes rätt okej ett tag. Glad att vi flyttat och trivs, glad att ekonomin skulle bli bättre(haha), vi skulle köpa nya möbler, vi kastade över hälften i flytten.  Och så nu det här.

Räkning på över 4000 plus att Stenen och allt kring Josefin ska betalas och det blir minst 15000 som ska trollas fram. Sen är det hyra, el försäkringar och allt annat. Jag vet inte hur vi ska klara detta. Om den där jävla räkningen för städningen inte hade kommit, hade livet varit okej.

 

Josefin är viktig för mig och stackars Bea som inte fick en toppenfödelsedag.

 

Henne hade jag planerat att fira ordentligt när vi får in pengar, hon skulle få en fin hemmagjord tårta som jag haft sån ångest över att hon inte fick på sin stora dag. Med ett ljus i. Mer paket skulle hon få som hon skulle få öppna själv. Det har jag sett fram emot. Och skämts så över att det inte blev på hennes dag, men jag ville göra det fint vid löning, så hon skulle få vara glad, jag skulle ta massa kort och jag skulle till viss del sluta skämmas över att det inte blev på rätt dag…

 

Men nu blir det inget firande. Bea kommer inte få någon 1 års dag firande, inget kort där hon sitter framför tårtan med massa paket runt om kring. Jag som har kort från min uppväxt år till år framför tårtan med allt fler ljus. Mitt hjärta är krossat.

 

Jag känner mig lite som en Japan som blir förnedrad som trycker in en kniv i magen. Ge mig en kniv någon. Jag är förnedrad, vi blev ljugda upp i ansiktet.

 

Jag är en dålig mamma.

 

Jag skäms att jag inte kan ge Bea mer. Jag hatar mig själv att Bea inte blir firad.

 

Det var redan innan denna dag för mycket räkningar att lägga ut, nu är det för mycket.

 

Vi får väl äta luft och dricka vatten. Usch tänk om jag måste sälja älskade Viggo.

 

Vilket helvete det är nu.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela