growingbelly

Idag blir det fisk

Publicerad 2011-11-27 14:59:41 i Allmänt

Idag blir det fisk till middag... Inte någon favorit. Kött är mer i min smak.
Sist jag åt fisk var nog... oj, nio år sedan. Inte igår precis. Då bodde jag i Jämtland och var med och fiskade fisken som sedan bjöds till middagen. Det var röding och vad jag minns så var det första gången jag åt riktig fisk (fiskpinnar tycker jag inte räknas som fisk, liksom korv inte är kött) tror jag tyckte det var gott.
Men det är en gång i mitt liv.

Bra matvanor som barn är ju bra att ha senare i livet och Bea älskar fisk. Så idag ska jag för första gången göra fisk. Hoppas det går att äta! Det blir lax, har ingen aning om vad det smakar. Utseendemässigt ser det inte gott ut.
Men idag blir det i alla fall lax i ugn med sås, kokt potatis.
Låter väldigt tråkigt tycker jag. Men om Bea äter fisken så blir jag nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela