growingbelly

Det kryper över hela kroppen

Publicerad 2011-11-03 13:52:08 i Allmänt

Usch. Dagen börjar som vanligt bra (haha) Ställer mig och ska baka bröd, som vanligt. Har i Vetemjöl special som jag alltid har i brödet. Ofta blandar jag ut med med andra mjölsorter för att få annan smak. Hum, lite Lantbrödsmjöl kanske vore gott, det har jag inte använt förut men vet att det finns hemma.
Går till skaferiet och letar fram rätt mjöl. Vet inte varför men jag tittar alltid i mjölpåsen innan jag börjar hälla och tur var det. Ryyyyys!!!!! Tittar ner i påsen och tycker att jag ser något, ne jag inbillar mig nog, skakar påsen och ser ännu fler, fy f*n, Det var flera skalbaggar i påsen.
Stänger påsen fort och får den där känslan av att det kryper över hela kroppen.
Tar fram en annan mjölpåse och tittar och visst, där i kryper också flera äckliga små baggar. Usch. Nu kommer jag kasta allt i det skåpet. Som tur är så är det vanliga vetemjölet och vetemjöl special inte i det skåpet och i dom är det inga kryp.

Läste på lite om djuren och det var Kastanjebrun mjölbagge

Kastanjebrun mjölbagge och Rismjölbagge är båda ett globalt fenomen. De har behov av högre temperaturer och förekommer främst i importledet av spannmålsprodukter. Vi ser sällan att de når så långt som till våra hem.

(haha, om dom ändå kunde hålla sig utanför hemmen, nu funderar jag ju på hur bra råvaror Kungsörnen har)



Nej det har jag väldigt svårt för, när det finns djur bland mat. Får köpa glasburkar och plastförpackningar till allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela