growingbelly

Tand & majskrok

Publicerad 2011-05-12 11:56:22 i Utveckling

Ända sedan Bea var fyra månader har vi trott att hon börjat gnälla för att tänderna var på väg.
Tiden har gått men ingen tand har synts till. Senaste tiden har hon gnagt extra mycket på allt hon har i munnen och igår eftermiddag så var det en liten spricka fram i underkäken och en sylvass tand tittade fram.
Det firade vi med att bjuda henne på hennes första majskrok.
Hon tog den inte direkt utan var tvungen att titta länge på den och flytta den mellan händerna och vred den åt alla håll innan hon till slut bestämde sig för att smaka på den.
Citronansikte blev det men sakta och säkert försvann kroken bit för bit och jag antar att hon till slut godkände majskrokarna som ätliga och kanske goda :)

Hon har fått två krokar idag också. Den första tog hon och gav mig ett citronansikte innan hon slängde den på golvet. Efter ett tag fick hon ett nytt försök med en ny krok och den fick hon i sig.


Fint väder idag. Skulle gärna ta en långpromenad genom folkparken men frågan är om jag orkar nu mitt på dagen när det är gassande sol och stekhett.

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2011-05-12 15:02:31

Majskrokar är populära här hemma hos oss....både hos Izabella och Xander min yngste son:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela