growingbelly

Sudd

Publicerad 2011-05-06 16:11:18 i Allmänt

Nu har jag fått sämre syn också. Hoppas på att ögonen bara är lite "trötta" och att det kommer gå över.
Vet att man som gravid kan få sämre syn pga ökad vätska.
Har väldigt konstiga synproblem sedan tidigare som kommer och går men det är mer att det glittrar i synfältet, grått damm framför ögonen, halva synfältet kan bli suddigt, och så kan jag se som en lång tråd i gult, grått eller vitt som stör synfältet och ibland sitter mitt i ett öga vilket gör det jobbigt.

Nu har det mer blivit lite mer oskarp syn, inte så bra som det brukar. Ser text och så men den är oskarp och färgen på tv går lite utanför teven i sträck nertill. Läser jag en bok så tycker jag att texten runt om stör och eftersom allting runt om stör så läser jag långsammare.
Får se om det blir bättre annars får jag väl gå till optikern och kolla synen. Men denna gång tite till synsam!
Köpte glasögon där förra året för att se bättre på nära håll. Blev ingen skillnad med glasögonen dom kändes "fel" var som förstoringsglas, allt blev större och kom sådär en halvmeter närmre. Slutade med glasögonen efter sådär en månad.
Nu tycker jag att jag ser lite bättre på nära håll men sämre på långt håll.

Hoppas synen blir bättre igen så jag slipper gå och köpa glasögon nu kanske för ett graviditetsproblem, för att sedan efter några månader inte behöva dom längre eller behöva köpa nya igen för att jag måste ha annan styrka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela