growingbelly

Sömnproblem och loppisturer

Publicerad 2011-01-18 12:17:15 i Loppis

Igår vaknade jag sent vilket givetvis gjorde det extra svårt att somna igår kväll. Lill tjejen slocknade vid tolv tiden som vanligt men själv låg jag vaken till efter två. Gick inte att somna.
Någonstans där efter somnade jag och klockan kvart över sex vaknade jag av att någon lite irriterat låg och gnydde borta i spjälsängen, "får man aldrig någon mat här?"
konstigt nog efter sådär fyra timmars sömn så var jag pigg (?)
Men tänkte att jag skulle bli för trött på dagen så jag försökte somna om igen efter matningen, gick inte så bra,
låg vaken och pigg, men beslöt mig för att ligga kvar. Efter en lång stund somnade jag till och vaknade av mobilen jag ställt på kvart över nio.
Men inte går jag upp efter det, somnar fort om och sov till tio, vaknar då självklart och känner mig tröttare än någonsinn.

Panik över att jag sover så länge får jag göra allt pyssel i hemmet fortare för att hinna med allt som ska hinnas med under dagen.
Men nu när det är varmt och skönt ute och den mesta isen smält bort och att Bea nyss har ätit och är belåten så tänkte jag ta en vagntur ner till stan och kanske gå till myrorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela