growingbelly

Köpa lite nytt

Publicerad 2011-01-23 12:36:02 i Allmänt

Nu ska jag snart ner på stan och titta om jag hittar några skålar, ska börja att titta på lagerhaus där jag tror att dom har fina skålar. Blir soppa till mat idag (en bra anledning att köpa nya då jag inte gillar dom som finns hemma)

Sitter här och gäspar hela tiden, blev ingen bra morgonsömn. En viss liten tjej är ovanligt gnällig och det verkar som att hon har kommit in i en otrygghetsfas då hon gnyr hela tiden fast hon sover och händerna letar efter något att hålla i och hon vill gärna vara i famnen när hon är vaken.
Sen tror jag att en stor del av gnälligheten beror på att det kliar i munnen och kanske gör ont?

I veckan ska vi åka till babyland eller babyproffsen och handla lite saker. Ska köpa mattallrikar i plast, en badbalja och en potta.
Hittils har jag badat med henne men det går nog lättare med en badbalja. Och potträning kan man inte börja för tidigt med, även om det inte kommer komma något så kan det vara bra att öva med henne att hon får sitta där en stund, tror bara det är bra för henne och att hon kommer lära sig fortare, ju tidigare desto bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela