growingbelly

Bästa blöjorna

Publicerad 2011-01-13 21:53:22 i Huggies


Blöjor överallt, hylla efter hylla dussintals märken i alla prisklasser, vilken sort är bra?
Står där i affären och ska välja, hum, Libero och pampers har man hört talas om och sett reklam på, dom måste vara bra. Men en sådan bluff. Båda sorterna är lika dåliga, läcker både när barnet sitter och läcker när barnet ligger på rygg och sidorna.
Reklamen för pampers säger att den är " nu extra torr" en sån bluff.

Så står man där igen när blöjorna börjar ta slut i affären som ett frågetecken igen, vad ska man ta?
Sökte på nätet och hittade ett blöj test där det precis stod dom fel och brister blöjorna har och allt hade jag upplevt med tidigare blöjsorter. Bland dom blöjor som kom bäst i test var Huggies, något jag aldrig hört talas om tidigare men som säljs på tex Ica maxi och coop forum. Ja vad hade jag att förlora, så många usla blöj paket med libero och pampers jag köpt. På det senaste blöjpaketet från pampers som är en storlek större än vad vi tidigare köpt (tjejen växer så fort) stod det "Extra dry" ja tänker jag, kanske blir dom bättre ju större storlek man köper, köper då ett dyrt storpack. Men åter igen en sån bluff.

Står sedan där på Ica maxi vid blöjhyllan med ett paket huggies i handen, det var väl samma skit alltihop, dom här är inte bättre, men jag köpte ett paket för att testa.

En sådan skillnad! Av passformen att dömma ser dom inte mycket ut för världen, man skulle kunna tro att dom lätt läcker men icke.
Dom läcker aldrig! Inte heller blir det den där lätt sura känslan genom byxorna som det blir med andra sorter, dom här känns bara fulla.
Så äntligen efter någon månads letande har jag hittat den absolut bästa blöjan.
Har nu använt storlek 1,2 och nu börjat på 3an och alla är lika bra.
Högsta betyg får dom.

Kommentarer

Postat av: Malin och Nova

Publicerad 2011-01-14 14:59:10

Va? Vi har Libero och dem har aldrig läckt för oss. Det är ju viktigt att man viker ut de grejerna vid benen, de står för mycket läckage. Men hm, konstigt. Bra att du hittade ett par som du gillar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela