growingbelly

En ny hund

Publicerad 2011-02-07 20:30:09 i Husdjur

Tog beslutet att åka och titta på en hund idag i grannstan.
Det blev nog det snabbaste hundköpet jag gjort, tog mindre än fem minuter.
Har velat ett tag på om en liten eller stor hund passar i familjen och jag tog något mitt i mellan, blir väl ca 20 kg som vuxen. En stor knähund ;)
Läste på om rasen innan hur den är, vad den kräver i motion och stimulans och om det är en bra hund när man har barn. Och det skulle tydligen vara en bra hund.
Det enda negativa är väl att det är en väldigt typisk ras för personer i 20 års åldern och jag brukar inte vilja ha det andra har, men rasen passar oss.
Det fanns två tik valpar kvar och jag tog den som var lugnast och sötast en fin tigrerad teckning.

hittills har det gått bra, hon har mest gått runt lite och sovit. Koppelträning har vi börjat med och världen utanför ytterdörren är väldigt otäck men på första turen ut så kom det som skulle. Jätte duktig.
Lill B som var rädd för chihuahua blandningen vi hade några dagar är hittills inte rädd för denna hund. Tittar mest nyfiket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela