growingbelly

Julstök

Publicerad 2011-12-23 15:48:18 i Jul

Åh vad härligt att det är jul i morgon. Nej jag känner tvärt om.
Det kommer vara fullt upp i morgon.
Tyckte jag var smart att julhandla allt som behövs redan i början av veckan. Ja sen var det ju det att när jag tänkte efter så fattades det massor med saker så vi åkte redan innan klockan nio i morse för att handla det sista.
Tydligen var det fler än vi som hade panik, så mycket folk det var, men det gick smidigt ändå.

När vi gick från affären förstår inte hur stora oddsen var så träffade vi en som jobbade på NEO avdelningen en av dom tre som jag tyckte var bra, hon kom tydligen samma tid som vi till affären och så träffades vi där på parkeringen, stod och pratade ett bra tag. Tänk att det var över ett år sedan vi var inlagda. Tiden går fort.

Nu har jag storhandlat två gånger för att få en god julmiddag, tror du inte att jag kommer på att det fattas ännu mera saker, suck, men det är bara en handfull med saker så jag får gå i väg (en tredje gång) och handla men då tar jag affären här på gatan.

Det blir mer jobb än vila i morgon.

Dagen börjar med nybakta scones, gröt och julkaffe.

Senare blir det fika med lussebullar och pepparkakor (bullarna gjorde jag i går och pepparkakorna ska göras ikväll)

Till middagen ska jag göra köttbullar, skinkan ska göras, prinskorvarna ska klippas och några ska lindas in i bacon, till det blir det väl potatis, rödbetssallad, lite annat och sill.

Jag kan säga redan nu att jag kommer hålla mig på avstånd från sambon från den stund han öppnar sillburken.
Usch den doften...

Någon gång efter middagen ska risalamaltan göras och sen ätas.

Sedan ska paketen öppnas. Hoppas lilla ♥at blir nöjd med sina saker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela