growingbelly

En stor dag

Publicerad 2011-09-01 00:16:56 i Flytt

Åh äntligen ska jag gå och lägga mig. Har längtat hela dagen på att få lägga mig i sängen och sträcka ut ryggen som just nu bränner som eld.
Vi hämtade flyttbilen idag. Lite bärhjälp fick vi och jag stannade uppe med Bea och ställde ut saker vid hissen.
Blir arg på mig själv ibland att jag inte låter bli att göra sånt jag vet att jag inte borde göra.
Men jag visste inte vad jag skulle bära ut och teakhyllan skulle ju ut någon gång så jag bar ut den själv...
Blytung, och stor. Och ja... Senare kom ryggvärken.

Vet också att jag bär kartonger fel, jag lyfter med ryggen, men det är lättast så.

Men det är så mycket kvar att göra! Fortfarande massa småplock kvar och lite möbler, sedan är det städningen också. Har gjort lite idag, börjat med ugnsrengörningen (gasmask borde användas), gjort rent kaklet i badrummet, rengjort toalettskåpet, gjort rent garderob och dom flesta dörrar, dom övre köpsskåpen är klara men några av dom undre är inte klara än, frysen är avfrostad och rengjord, fläkten är klar.

Suck, men det är ju så mycket kvar! massor med saker som ska göras och det ska göras innan 12 i morgon. Måste gå upp vid 6 och jobba hårt för att bli klara. Hoppas jag kommer ihåg detta tills nästa gång jag funderar på att flytta :)

Om det inte var nog att vi ska flytta så var Bea snuvig för någon dag sedan och nu är både jag och sambon i förstadie att bli sjuka, vi har båda ont i halsen och början till snuva (eller så beror snuvan på alla medel vi andas in)

I förrgår fick Bea sin första tand i överkäken :)
Och igår kom den andra :)
Små vassa tänder.
Nu har hon hela 4 tänder... Snart ska hon väl börja bitas :D
Och inte nog med att hon nyss fått tänder så var det en väldigt speciell dag idag. Beas födelsedag :D
1 år redan.
För ett år sedan vid 20 tiden på kvällen föddes hon med kejsarsnitt i vecka 31.
Vår stora tjej :)

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2011-09-01 21:44:20

Åhhh grattis till er lilla stora ettåring.

Hoppas ni trots all flytt har haft en underbar dag.

Postat av: Malin och Nova

Publicerad 2011-09-02 10:39:31

Grattis till stora tjejen! :D

Jag har glömt bort att svara på mailet. Förlåt!

Vet inte var all tid går.

Massor av kramar och du! Vi kanske kan planera in att ses någon dag, sen när ni kommit iordning? :)

Det vore ju häftigt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela