growingbelly

Strömavbrott

Publicerad 2011-04-28 16:20:19 i Allmänt

Blev ett strömavbrott vid tolv-tiden. Insåg snabbt hur beroende man är av alla apparater. En tyst tv, en dator utan nät och dåligt batteri, ingen fungerande radio och ingen fläkt. Blev fort rastlös och funderade på om en promenad skulle få bort rastlösheten. Men så står man där fyra trappor upp och en hiss ur funktion. Men turen var ändå på min sida då sambon var hemma då och kunde hjälpa mig ner med lill B medans jag baxade ner vagnen.
Blev en tur till Motala ström igen, till stor del för att det ligger nära och det är nedförsbacke. Gick genom strömparken lyckades gå under ett träd precis när minst en fågel gick på toa. Fy fan vad äckligt.
Bröstet och framsidan på tröjan, vänster armen och mitt på huvudet blev nerkletat med skit, även en del av handtaget på vagnen blev skitigt
Tur nog hade jag en förpackning våtservetter i skötväskan.
Denna otur fick jag självklart just idag bara för att jag inte hade på mig eller tog med min jacka. Jag som tyckte det var för varmt för jackan idag.

Lite renare då jag använt säkert ett dussin våtservetter svängde jag in på myrorna och köpte faktiskt ett par nya oöppnade strumpor till lill B, hon fick också en Hello Kitty keps.

Tog en snabb lunch på stan passade på att köpa färdig mat då det var strömlöst hemma.
Blev också vårens första glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela