growingbelly

Bohem

Publicerad 2011-04-10 19:15:44 i Allmänt

Jag har aldrig funderat på hur jag är som person, hur jag lever, letat efter likasinnade eller sökt efter ett namn där jag kan placera mig. Jag är den jag är, bor där jag vill och trivs och är nöjd med livet, mer än så har jag inte tänkt.
Så hade vi Kobra inspelat och satt på det en kväll. Är inget program för mig så jag pysslade lite med annat.
Avsnittet handlade om Bohemer, hur den moderna svenska Bohemen tolkas.
Då spetsades öronen lite och jag lyssnade och kände igen mig.
Ofta en person som bor i ett konstnärligt område (ja det stämmer, vi bor i ett väldigt speciellt område där jag skulle anse att 98% av alla som bor här är lite "udda"), är konstnärlig eller konstintresserad (stämmer), är ofta utan jobb och tar dagen som den kommer (stämmer det också) och så vidare.
Så då är vi alltså om vi vill kalla oss något Bohemer.
Ja något ska man väl vara :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela