growingbelly

Disträhet eller vad?

Publicerad 2010-11-26 22:02:50 i Övernaturligt

En sån där udda sak hände idag. Vet inte om det beror på min disträhet eller vad det kan vara.
Vi kommer in efter en promenad med hunden, jag börjar med maten. Så kommer "J" och säger "vad har du gjort?" Vadå undrar jag då, kan inte förstå vad han menar. "har du haft ner termometern i golvet?" svarar nej, förstår inte vad han menar jag har inte rört termometern som står bakom gardinen i sovrummet. "det ser ut som den har åkt i golvet och någon lagt upp den igen.
Istället för att stå bakom gardinen, stod den mer i mitten av fönstret på sidan med batteriluckan en bit bakom och ena batteriet låg längre bort.
"J" fixade i ordning den igen och ställde bakom gardinen (tror jag) och nu när jag skulle gå till datorn så tittade jag mot fönstret och såg att termometern stod vriden på tvären.
Kan säkert va så att "J" ställde den så, men den brukar inte stå så normalt sätt.

Inte är jag så disträ att jag gör sådana saker och glömmer bort det.
Väldigt konstigt.
För någon dag sedan kände jag (eller inbillade jag mig) att energin hemma var annorlunda och det kändes under dagen som att någonting var precis bakom axeln på mig och bevakade mig.
Kanske beror på trötthet.
Denna känsla avtog sedan under samma kväll.
Och så idag händer detta.

Är en skeptiker vad gäller övernaturligt och "andra sidan" och försöker hitta naturliga förklaringar till allt. Men detta var märkligt.
Små saker händer ibland hemma, sedan kan det vara lugnt i månader innan något annat händer.
Undrar om det är någon som "leker" med oss eller försöker jag helt enkelt finna övernaturliga förklaringar till saker som lätt kan förklaras som naturliga?

Men jag står fast vid att batteriluckan inte sitter löst och inte är lätt att ta bort, och jag vet att jag inte har flyttat den, och jag vet också att "J" inte försöker skrämma mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela