growingbelly

Till sjukhuset igen

Publicerad 2010-05-18 11:11:45 i Norrköping

Igår var jag lycklig dels för att allt var bra på undersökningen men också för att det hände andra otroliga saker.
Efter sjukhusbesöket åt vi lunch och tog en fika för att allting hade gått så bra.
Jag kollade till datan för att se om hyresvärden hade skrivit något nytt och då såg jag att lägenheten vi ville ha bearbetade dom fortfarande men vi hade fått ett erbjudande till att tacka ja eller nej till. Den lägenheten vi funderade på först som vi inte hade blivit en av dom 5 som får titta på den.
Då började jag fundera varför vi fått erbjudande om den. Någon/några hade alltså tackat nej till den, vad var då fel med lägenheten? och så funderade jag på om det var så att vi inte skulle få den vi ville ha och att dom tänkte att vi skulle ta den andra i stället.
Men jag stängde ner datorn och tänkte kolla senare om något nytt kommit upp.
På eftermiddagen kom ett samtal från hyresvärden som frågade om vi hade sett på lägenheten, om vi gillade den och avslutningsvis om vi ville ha den fick vi komma ner och skriva kontrakt! ^^
Innan torsdag skulle vi vara där men vi åkte redan igår. Det gick mycket fortare än när vi skrev detta kontrakt. Det var väl 5 papper att skriva under, hon strök under något, vi fick en tid för besiktning sedan var det klart.
Det tog inte mer än fem minuter.

Jag har fortfarande lite svårt att tro att vi verkligen ska flytta till den helt perfekta lägenheten inne i stan.
Det var ett nerköp att flytta hit då det blir långt till allting och både jag och "J" trodde nog att det skulle bli lite mer frihet här än inne i stan.
Men nu när papprena är påskrivna kan jag börja rensa och packa lite smått. Lika bra att vara ute i god tid!

Snart ska jag åka till sjukhuset igen. Idag är det en ögonscreening jag ska göra. Ögonproblem har jag då jag tappar en del av synfältet (helt "normalt" enligt vårdcentralen) vilket jag vet att det inte är. Men ögonkliniken känns som att det är rätt ställe för mina frågor och förhoppningsvis hittar dom något på undersökningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela