growingbelly

Symtomen mystiskt borta

Publicerad 2010-05-06 22:47:01 i Vecka 15

Idag slog det mig att jag känner mig annurlunda. Jag känner mig inte det minsta gravid längre konstigt nog. På ett sätt kan jag inte säga att jag någonsin har kännt mig gravid då jag haft lite symtom det enda tecknet har varit att magen växt. Men idag känner jag mig som innan graviditeten.
Eftersom jag läser på en massa olika sidor om graviditeten och dens veckor så läste jag för ett tag sedan att i andra delen av graviditeten kan symtomen försvinna och man mår riktigt bra. Men jag kunde inte tro att jag verkligen skulle råka ut för att jag känner mig så annurlunda, så normal. Jag har inte kännt mig så här på minst 13 veckor.
Men jag antar att detta är helt normalt.
Kroppen är allt bra konstig.

Kommentarer

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-05-07 09:18:36

Du kan vara lugn! Perioden du nu kommit in i kallas för "läskiga fasen" eftersom de flesta graviditetssymptom försvinner för ett tag. Det beror helt enkelt på att kroppen vant sig vid graviditeten, så det är precis som det ska va! :)Men visst kan man börja fundera på om man bara hittat på alltihop..fniss

Min kropp är hur märklig som helst den med, tror den redan nu kommer ihåg hur det var att vara gravid, för jag tycker jag ligger några veckor före i hur saker "ska" kännas och vara. Är ju i vecka 8 nu och då "ska" man vara trött och illamående, ha ömma bröst, och div graviditetskrämpor. Dom grejerna tyckte jag att jag hade för 1-2 veckor sedan (även om jag inte mått jätteilla direkt)nu känner jag mig nästan som du säger, precis som innan jag var gravid. Skumt!

Nu väntar jag bara på ultraljudet för att först och främst se att det finns nån därinne och att denne mår bra, men även för att få lite mer koll på fostrets ålder då jag tycker det känns som jag ligger före som sagt. Förra gången blev jag via ultraljudet flyttad från 4/3 som jag trodde, till 14/3 efter att dom mätt fostret. Kanske har jag räknat fel åt andra hållet denna gången... ;P

Postat av: sandra

Publicerad 2010-05-07 11:54:08

Jasså finns det ett namn för fasen också :) läskigt kan jag hålla med om.

Haha okej du får alla symtom nästan samtidigt då. Men det är väl olika det där, jag tror inte att om man läser på vecka 9 tex så "denna vecka kommer jag känna mig såhär" så kan man känna sig 4 veckor innan eller 4 veckor efter eller inte als.

Du har väl redan tagit dig igenom alla symtom din kropp kan komma på att den känt förut så nu får du några lugna veckor :)

Kommer du göra ett tidigt ultraljud eller blir det runt v 20? Okej det är bara att vänta och se då. tids nog kommer den lilla ut till världen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela