growingbelly

Pirr

Publicerad 2010-05-15 11:45:19 i Vecka 16

I flera veckor... Ja i alla fall 6 veckor har jag vid flera tillfällen om dagen kännt ett pirr eller ilning (svårt att beskriva) på ett och samma ställe i underlivet. Pirret eller ilningen eller vad det ska kallas kommer och försvinner på några sekunder. Det här har jag givetvis funderat en massa på och jag som läser så många sidor som har med graviditeter att göra så har jag inte läst en enda rad om detta vilket får mina tankar att skena iväg.
I några veckor nu har jag varit rädd att det ska vara ett förstadie till missfall då jag kanske någon vecka inan tidigare missfall också kännt dessa ilningar. Men tiden har gått och allt vad jag vet är fortfarande bra.

I veckan öppnade jag mig och berättade för "J" om ilningarna och rädslorna jag hade så vi pratade lite om det och så sökte han på nätet om det "ilningar i underliv gravid" ungefär och trots att jag läser på en massa gravidsidor och inte finner något om detta (vilket får mig att känna mig ensam om detta) så blev det många träffar på sökordet och det var tydligen många som också har detta.
Enligt en sida så kunde man känna så när barnet kissar,
och enligt en annan sida så var det att när barnet rör sig kommer den åt en nerv.

Kanske är det något av det som är sant, eller inget, vad vet jag. Men då behöver jag inte vara orolig och känna mig ensam med denna åkomma.
Det kan ju rent av vara normalt!


Idag är det sista dagen på vecka 16, jag ska ta en bild senare och ladda upp.
I morgon ska vi titta på lägenheten (håller tummarna för att vi får den!) och på månad eller tisdag får vi reda på om vi får den eller ej. Måndag är det barnmorskan och tisdag är det ögonscreening.
Så lite saker händer det i veckan.

Kommentarer

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-05-15 13:40:26

Jag gissar på att det du känner är att barnet rör sig och kommer åt nerver... Hela magen och underlivet är ju känsligare under graviditeten så det brukar sticka, kittla, pirra lite varstans inne i magen och ner mot bäckenet. Det ska vara så! :)

Tror det är för tidigt för dig att känna att barnet kissar ännu, det kan man däremot känna i slutet på graviditeten när fostret är stort och kissar större mängder uppdrucket fostervatten. :)

Lycka till med lägenheten nu då!!!

Postat av: sandra

Publicerad 2010-05-15 20:21:39

Okej ja jag hoppas verkligen att det ska vara så att det är den lilla/lille som jag känner.

Okej det kommer väl senare :)

Tack så mycket jag hoppas verkligen vi får den, på måndag kommer nog beskedet.

Ha det bra!

Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela