growingbelly

Magbild vecka 17

Publicerad 2010-05-20 20:59:30 i Vecka 17


Bild vecka 17+5.
Jag har kommit på att jag kankse skriver konstigt angående graviditets veckorna. Jag tänker så att jag är i vecka 17 och det har gått 5 dagar. Men enligt barnmorskans sätt att se det skulle jag vara i v 16+5. 16 hela veckor och 5 dagar. Men jag ser det hellre på mitt sätt. Den veckan jag är i plus hur många dagar.

Denna månad eller början på nästa ska jag handla lite kläder. Leggins och några större lite längre och vida tröjor. Alla kläder sitter så illa nu och nu när sommarvärmen är här (var 24 grader idag) så kanske det är dags för svalare kläder.
Jag är väldigt osäker på min kropp nu speciellt när allt sitter så illa och igår när vi hade varit på stan stötte vi på en bekant (som vet att vi ska ha barn) som pratade lite och sa att jag började få mage. Jag kände verkligen att jag blev varm om kinderna (hoppas jag inte blev illröd).
Men jag har svårt att se i spegeln och på bilder om jag börjar se gravid ut eller ej. Men det kanske börjar synas?

Natten till idag hade jag en gravid dröm igen. Det var otäckt för jag kände smärta i drömmen. Det var något nytt.
Jag drömde att jag var ganksa långt gången och fick kraftiga sammandragningar och sedan värkar. Rädd blev jag och vi åkte till sjukhuset där jag blev inlagd. Jag kände verkligen smärta i drömmen ont som f*n gjorde det.
Sedan vaknade jag. gick på toa när jag ändå var vaken. Somnade om och drömde en liknande dröm.
Hade värkar vi åkte in till akuten. Jag var rädd, det gjorde ont och det var bråttom. Vi satt i olika vänterum innan vi fick träffa en läkare som sa att vi kunde åka hem.
Sedan vet jag inget mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela