growingbelly

En liten virkad leksak

Publicerad 2010-05-30 23:32:46 i Virkat

Igår kände jag att virklusten kom tillbaka. Med restgarn och virknål redo började jag virka en baby leksak. Efter cirka en timme var den klar. Min första baby pryl i form av en bitring.
Jag tyckte den blev ganska fin (om jag gör flera ska jag använda andra färger)
Så nu ligger den i lådan i väntan på att bli använd.
Bitringen gjorde jag av ett mönster på nätet, men när ringen var klar fick jag en idé till en baby leksak jag tänker göra i dagarna... Får se hur det går :P

Jag har ett stort intresse för allt handarbete och nu när graviditeten börjar bli synlig och allt har sjunkit in kommer jag definitivt göra flera bebis prylar. Jag har 2 idéer på två olika leksaker och så tänkte jag även göra en liten filt.

Men nu är i alla fall den första (av förhoppningsvis många) baby leksaken färdigvirkad ;D

Kommentarer

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-05-31 11:43:23

Kul att du kommit igång med virkandet igen! :)

Eftersom både du och jag kommer få våra barn på hösten/vintern så är det ju perfekt att sticka eller virka filtar, vantar, mössor, tossor osv.

Om man ska göra nåt leksaksaktigt så kommer jag direkt att tänka på mobiler...såna där som dinglar ovanför sängen eller vagnen. Såg en jättehäftig sån som en mamma sytt av olika fleecetyger, hon hade gjort figurer som såg ut som små söta monster. Men det går ju även att sticka eller virka sådana om man vill! :) Vilka leksaker var det annars du tänkte på?

Postat av: sandra

Publicerad 2010-05-31 13:01:18

Ja det är både roligt och avkopplande :)

ja sånt skulle vara roligt att både virka och sticka.

Okej, ska du försöka dig på att sy/virka en mobil? såg ett mönster till en mobil med fåglar virkade fåglar runt, men det skulle vara fullt möjligt att hitta på något eget.

hum... Jag har funderat på en annan bitring och en skallra, små amigurumis eller gosedjur och kanske två mobiler en över sängen och en att ha i vagnen, har även funderat på napphållare. Sedan vill jag gärna göra små kläder, vantar och gärna sockor.

Får se om jag gör något av det :D

Funderar du på att virka/sticka/sy någonting?

Ha det bra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela