growingbelly

Alone in the dark

Publicerad 2010-05-02 14:08:00 i Allmänt


Igår behövdes det handlas mat och jag hade ingen energi eller lust att gå till närbutiken och inte heller ville jag åka spårvagn ner till stan för att handla på ica. Så jag gjorde något mitt i mellan och åkte spårvagn några stationer till en annan närbutik.
Jag handlade efter listan jag hade i huvudet och på väg mot kassan såg jag att dom hade spel och dessutom ett spel jag velat ha länge. Jag funderade fram och tillbaka om jag skulle ha spelet eller inte, men jag kom fram till att det var lika bra att köpa det nu (Jag brukar alltid vänta med att köpa nya spel tills priset går ner)
99 kronor kostade det och det är ingenting för ett spel.
Dessutom när spelet var nytt så laddade jag ner en demo från xbox sidan och jag tyckte spelet var intressant, så jag viste att jag skulle gilla det.

När jag gick från affären till spårvagnen hade jag oturen att komma precis när stans kortege började. Givetvis ligger hållplatsen på andra sidan gatan så jag var nästan säker på att jag skulle bli stående tills det var över. Men turen hade jag på min sida då det blev ett mellanrum mellan bilarna så jag tog mig över till andra sidan och hann med spårvagnen hem.

Spelsugen var jag men städningen skulle göras också och jag känner mig själv för väl så jag vet att om jag skulle sätta mig och spela först skulle städningen aldrig bli av så jag städade först. Trött som bara den blir jag av att städa men tar jag det långsamt går det bra. Till slut var 98 kvadrats golv rengjorda.
Så var det bara belöningen kvar. Jag satt nog en timme och spelade i alla fall.
Ett roligt och klurigt spel precis som jag vill ha det.






...Det kan tänkas att jag sätter mig och spelar idag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela