growingbelly

Varför denna oro?

Publicerad 2010-06-22 23:35:28 i Vecka 22


Fem månader in i graviditeten och ändå kan jag inte släppa oron. Svårt att veta hur jag ska göra för att släppa den men det kanske är en naturlig del av graviditeten?
Dock finner jag många saker att glädjas åt. Att graviditeten har kommit så här långt, kroppen förändras och det händer ständigt nya saker, ibland känns rörelser inifrån.
Det enda jag finner negativt är oron.

Men någonstans måste jag ändå känna mig trygg och jag tror verkligen att det kommer lyckas.
Nu finns det ju även några få små klädesplagg och en säng som väntar på sin användare.
Håller tummarna för att det blir något friskt och välskapt i oktober!

Kommentarer

Postat av: Anna B.

Publicerad 2010-06-23 12:28:00

Det kommer säkert gå bra, men jag vet vad du menar; Man är inte riktigt trygg förrän ungen är ute och man har den vid sitt bröst.

Tror att oron är nåt man får leva med hela sitt liv när man väl blivit förälder..man är rädd att barnen ska bli sjuka, skada sig, bli retade, bli utnyttjade, få problem i skolan, dö... Ja du vet, allt hemskt som bara kan hända! Tror man börjar förbereda sig inför denna oro redan under graviditeten... :)

Postat av: sandra

Publicerad 2010-06-24 21:44:56

Ja det är väl så.

Förstår vad du menar. man måste verkligen gå igenom allt i huvudet vad som kan hända barnet.

Konstigt att det ska börja nu, en lugn period i livet kan man väl ändå få!

Men allt är väl förberedelser!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela