growingbelly

En virkad liten ap-mössa

Publicerad 2010-06-05 12:05:38 i Virkat


La mig en stund på sängen igår och började fundera ut ett mönster till baby byxor. Det tog sin lilla tid och så började jag så smått sticka. Givetvis efter sådär 4 cm så såg jag att det inte blev som jag tänkt mig så jag repade upp arbetet och började tänka om på mönstret. Jag ledsnade efter ett tag och började istället leta efter
mönster på andra saker.

Hittade ett mönster till en söt virkad ap-mössa men den var i storlek 6-12 månader.
Men jag började på prov virka den och göra den mindre. Det tog någon timme att få den helt klar,
men det blev till slut en liten virkad ap-mössa som passar baby 0-1 månad.

Nu ligger den i lådan och väntar på att få bli provad i oktober :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela