growingbelly

17 veckor kvar

Publicerad 2010-06-26 22:53:07 i Vecka 22

Jaha... Sista dagen på vecka 22. Då är det bara 17 veckor kvar... Oj det är inte många veckor!
Otroligt!

Nästa månad någon gång i mitten, minns inte datumet då är det dags för ett till ultraljud. Tillväxtkontroll.
Läkaren vi ska träffa har vi träffat förut, dock var det inget kul besked då men han är verkligen jättebra.
Får se vad han säger om moderkakan om den har flyttat upp sig lite eller inte. Förmodligen kommer den göra det i takt med att barnet växer. Jag tänkte också fundera på om det är något speciellt jag ska fråga honom om.
Det beror väl lite på vad han säger.
Men det ska bli kul att träffa honom igen, han lyssnar på det man säger och är väldigt förstående och bra, han lyssnar och verkar inte bara gå efter standardsvaren som dom har i sina böcker.

Förmodligen blir flytten någon gång i mitten på nästa månad också, det är väl lite blandade känslor där, dels panik över packandet, oro och ilska att jag inte kan hjälpa till så mycket jag vill med själva flyttandet, men det ska bli så skönt att få det gjort!

Men det jag längtar mest till är ultraljudet. Kanske får vi reda på könet!
Dagen efter ska vi till barnmorskan, inte så roligt. Börjar bli tjatigt att gå varje månad för att sitta en timme och lyssna på standardprat och ta bodprov. Men veckorna går fort så snart slipper jag det :)

Kommentarer

Postat av: Pannkaka

Publicerad 2010-06-26 23:25:03

Hej!



Vad f*n rent ut sagt! Sluta klaga, var glad att du har en liten människa i din mage, ja de kanske säger mycket som låter som standardprat , men de svarar och pratar så för att det är det som är rätt!



Och du skall inte hjälpa så mkt med flytten, för att det kan vara skadligt för ert barn!



Jag ville bara skriva det!

Postat av: sandra

Publicerad 2010-06-27 13:38:12

Jaja, jag kanske klagar, men det är lite det bloggen går ut på att jag skriver av mig om alla mina funderingar. Anser du att det är för mycket gnäll och klagomål så finns det ingen som tvingar dig att läsa mina texter. Jag skriver öppet och ärligt om mina funderingar och vad jag tycker om saker och ting.

Så vitt jag vet har jag aldrig klagat eller sagt att jag inte är glad att jag har en människa i min mage. Jag tycker det är underbart, men med graviditeten kommer mycket som jag aldrig tänkt på, saker jag måste avstå ifrån och så vidare.

Okej det är din åsikt att dom svarar på det som är rätt, men jag har upplevt allt för många gånger att det inte är så. Kanske är du som träffat någon ovanligt bra, eller jag som träffat en ovanligt dålig, själv tror jag på det sista.



Jag vet att jag inte bör bära tung och jag tänker inte det heller, bara en ovana att från att ha varit den som bär tunga saker till att bära smått och inte kunna göra så mycket.



Men som sagt. Faller inte dessa texter dig i smaken så kan jag inte göra något åt det. Jag förvrider inte sanningen eller undanhåller saker. Jag skriver ärligt om mina funderingar och tankar.

Sen kanske det inte passar alla att läsa.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela