growingbelly

118 dagar...

Publicerad 2010-07-03 15:47:19 i Vecka 23



Gravid i månad 5 och 118 dagar kvar till beräknad förlossning.

Tiden går undan och jag har börjat känna mig lugn och jag verkar ha kunnat släppa oron som jag hittills haft.
Nu bara glädjs jag och det känns som att det kommer att gå bra.
Min livmoder är nu stor som en fotboll (enligt AFF sidan) och fostret växer i sin egen takt så det är svårt att säga hur mycket den väger och hur lång den är (ska bli spännande att få reda på den 12e)

... 17 veckor kvar, snart 16. Jag kan inte tro det. Det är inte långt kvar. Och då är det beräknad nedkomst, jag kan mycket väl föda för tidigt. Skönt nog kommer jag inte behöva gå över tiden i alla fall bara för min diabetes.
Och blir det nu planerat kejsarsnitt (hoppas inte!) så blir det innan graviditets vecka 40.
Så det kan mycket väl vara mindre än 16 veckor kvar nu.

Tar vara på alla dagar nu. Det är mysigt och ger mig en otrolig stolthet att bära på vårt växande barn.
Sen kan jag inte riktigt förstå än att det en dag ska komma till världen och vi ska få se det. Känns så overkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela