growingbelly

Vecka 30 är här!

Publicerad 2010-08-15 13:41:40 i Vecka 30


Nu börjar vecka 30. Bara 75 dagar kvar (högst) men jag har fått en känsla av att jag kommer föda i vecka 37, vet inte varför. Efter vecka 34 tycker jag det är okej.
Ja 30 veckor är en lång tid det som hänt dom veckorna är:
humöret är ändrat (nu är jag också extra känslig)
Jag har blivit mer harmonisk
Magen har växt lagom mycket
Ryggen klarar av belastningen bra, jag har ingen smärta där
Fogarna smärtar ibland men det är inte så farligt
Lite vätska samlar jag i fötterna vissa dagar
Brösten är det ingen större ändring på annat än att vårtgårdarna är mörka och huden mindre känslig.
Det har än så länge inte kommit någon råmjölk.

Och så det mest konstiga och bästa av allt det sparkar innefrån magen. Nu känns det när det sparkar, när den vänder sig om, när den har hicka och det nyaste är att jag känner när den drar handen/foten mot magen känns som en smekning innefrån helt olikt en spark eller någonting annat jag någonsin känt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela