growingbelly

Allt såg fint ut

Publicerad 2010-08-24 21:53:25 i Vecka 31

Klockan två skulle jag in på ett nytt CTG och en halvtimme innan gick jag till bussen. Väntade och ingen buss kom. Det var strul i trafiken så bussarna tog en annan väg så då vandrade jag upp en gata och väntade där. Ingen buss kom och när jag då tittar ner mot gatan jag först stod på går det en buss där. Så då går jag ner igen och väntar på att nästa buss ska komma (10 minuters trafik)
En av dom som sprang fram och tillbaka ringde upplysningen och dom sa att vi skulle vara på gatan längre upp och att bussen inte skulle gå där den brukar alltså där vi stod.
Går upp en gata igen och ser att en buss precis åker :(
Ger upp och går mot buss-stationen där bussen garanterat går vilken väg den än tar dit.
Någon hållplats innan så kommer en buss jag hoppar på. Får lite panik då jag ser att jag är sen och inte var jag smart och skrev upp något nummer till sjukhuset om något skulle hända (så typiskt mig)
Men till slut kommer jag fram till sjukhuset fyrtiofem minuter sen.
Men trots att jag är sen så får jag komma in och göra undersökningen på BB. Får ligga i en säng (så skönt jämfört med den stenhårda fotöljen igår och igår fick jag även trycka in dosan i magen för att det skulle bli bra ljud)
Får ligga ett tag innan hon kommer in igen och tycker vi ska pröva ett tag till fast med en annan apparat i ett annat rum.
Denna gång var det problem att hitta hjärtljudet fick ligga både på sida och rygg och jag lyckades desutom bli nerkletad med kontaktgel över hela baken när jag vred mig :/ Som tur var gick det mesta bort med papper.
En läkare fick komma in och göra ett snabbt ultraljud för att se hur bebben låg och till slut lyckades dom pricka in rätt ställe.
Fick ligga ett tag och hon kom in någon gång och tryckte lite på magen för att få i gång henne, hon var tydligen för lugn.
Men inte fick jag ligga i fred i rummet en sköterska kom in och frågade om en vaktmästare fick komma och titta på apparaten, varpå det kom en man och pysslade med en sladd som var trasig.
Sedan ville dom testa pulsoximetern på mig då den strulat tidigare. Men den verkade fungera. Syresätter tydligen mitt blod till 97%.
Efter en stunds väntan var CTG mätningen äntligen klar. Fick en tid för ett nytt flöde och CTG om en vecka, men jag ska försöka att antingen ändra tiden till en annan dag eller säga ifrån den.
Allt såg fint ut idag i alla fall :)
Skönt :)
Kul att få se insidan av BB också, snart ska vi åka in dit för en väldigt stor upplevelse :)
Men några veckor är det kvar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela