growingbelly

Ultraljud och BM besök

Publicerad 2010-08-09 20:03:58 i Vecka 29

Först var det ultraljud och det gick väl... Bra, inte som jag tänkt mig, men ändå ingen fara.
Det var liv i magen och tog sin tid att mäta allting. Det slutade med att bebben som förut låg mitt på kurvan nu ligger i nedre delen av kurvan, drygt 1 kg väger den också. Moderkakan ligger inte lågt som dom tyckte i början så det ser normalt ut.
Men på grund av att den var lite liten så blir det ett nytt ultraljud om 2 veckor, för att se hur det ser ut då.
Blev först som ett slag i magen, nej det måste ju gå bra nu och sådana tankar, men efter lite funderande så tror jag inte det är någon fara. Deras kurvor hit och dit, bara det växer i sin takt så är det bra. Vet också att dom kan mäta fel. Jag vet en som dom sa att barnet skulle knappt väga 3 kg men när den kom ut vägde den 4 så det stämmer inte alltid det dom säger.
Men jag tror det går bra, dom håller koll. Men en sak jag tänker på nu är maten, jag ska äta mer, lyssna på hungerkänslorna och äta bra mat.

BM besöket gick bra. Provsvaren på urinodlingen var negativ så det var bra.
Min blodgrupp vet jag nu också, ett papper har också skickats till förlossningen och ett papper fick jag. Jag har den vanligaste gruppen A+

Vecka 28+1 (24+2)
vikt: + 4 sedan förra gången (total viktuppgång 7 kg)
symfus/fundus: 27, på medelkurvan (24)
Hb: 132 (vid första besök var det 127)
Bltr: 115/65 (115/70)
hjärtslag: 146 (158)

Hon frågade också om det hade varit livat i magen nu med alla undersökningar och det har det, tror inte bebben gillar att bli tryckt på. Hon läste också vad mätningarna gav på ultraljudet och vi frågade om man skulle oroa sig eller om det var normalt, hon tyckte inte vi skulle oroa oss, vi har kommit så långt och det finns ingen anledning till oro. Hon tyckte också vi har haft en himla otur först med alla missfall sedan moderkakan dom trodde satt lågt och vi blev tillsagda att ställa in oss på kejsarsnitt och nu att det är lite "litet" och att vi nu får ställa om oss igen och att det inte kommer bli kejsarsnitt. Men dom håller så bra koll så jag tycker inte att någonting ska kunna gå fel.

Nu ska jag duka fram ostbrickan och kexen :D hungern kom och bebben sparkar ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela