growingbelly

Tackar nej till förlossningen i Norrköping

Publicerad 2010-08-27 12:39:04 i Vecka 31

Fy fan. Dagen började bra och jag var på bra humör.
Satt mig sedan med telefonen i handen och skulle ringa till förlossningen för att säga ifrån CTG och flödes tiden.
Satt en bra stund innan jag beslöt mig för att ringa. Jag är så att jag går hellre på undersökningar än vågar säga ifrån.
Men eftersom undersökningen inte är nödvändig beslöt jag mig för att ringa. Vården för gravida ska ju ändå vara "frivillig"
... Så utskälld jag blev...
Har aldrig tidigare blivit så utskälld vare sig av någon jag känner eller inom vården. En sån tjurkärring.
Jag sa att jag fått förhinder och inte kunde komma och ville avbeställa tiden till CTG och flöde.
Hon började dividera om varför jag inte kunde komma och att det faktiskt var viktigt för att en läkare hade sagt det.
Sa igen att jag inte kunde komma och det kunde hon verkligen inte ta. Gafflade en massa, och jag som inte gafflar tillbaka, trodde inte dom skulle vara arga när man ringer. Men det slutade med att "jaha då får jag prata med läkaren och höra för jag vet inte vad jag ska säga, och inte ens vet jag vem det gäller, du har inte sagt ditt personnummer" Får upprepa numret flera gånger. Inte ens ett hejdå blev det från henne.
Känner mig som ett köttstycke i händerna på dom, behandlad som en försökskanin av läkarna.
Då var ju det jag förväntade mig när jag skulle ringa och säga ifrån en tid som det alltid brukar vara att...
"jag kan inte komma, säger varför, "jaha vad synd, ditt personnummer, vill du ha ny tid"
Nej. Sista månadernas försökskanins behandling och inga svar på frågorna och otrevliga människor på förlossningen har nu gjort att jag inte sätter min fot där!
Jag ska inte föda i Norrköping.
Ringer Linköping i stället, i hopp om att det är bättre. Men hit går jag inte igen.
Finns ingen etik, moral eller sunt förnuft.
Jag är en orolig förstföderska som ska lägga mig i deras händer och lita på att dom tar rätt beslut, dom kommer ha den största kontrollen av det som sker och då ska jag kunna lita på dom.
Att bli behandlad som en människa är det ända jag begär, och det har dom fan inte gjort på våningen 2 i Norrköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela